January 09, 2010

dimana ku berpijak.
di situ ku menempuh segala cabaran.
cabaran yang di harungi,
tiada ku gentari getari goyangi apa yg dialami.

hayati dengan kisah manusia satu malaysia..
dari intro chipokillar sang pujangga..

yeah.

aku buntu ke jalan yg benar.
aku bijak ke jalan yg salah.
aku pasrah apa yang terjadi.
tiada hala tuju untuk ku tuju..

setiap hari demi hari berubah
menjadi satu kisah seperti ceritera drama.
drama yg kita tontoni.
semuanya menjadi tauladan dan teladani.
alami hayati satu pengalaman.
utk tontonan semua belah pihak.
yang tiada hak untuk diceritakan.

inilah sebahagian satu kisah di k.u.a.l.a l.u.m.p.u.r
ramai orang di kuala l.u.m.p.u.r,
hidup mencari rezeki hidup mencari mangsa.
utk sara hidup yang halal atau pun haram.
di sana sini kaki ragut-kaki paw di merata2
utk mencari mangsa yang dikarami..
mencari mangsa utk di ragut dipaksai dibohongi dinodai.
bagi yg kaum hawa. ada juga kaum adam??eee...
hahhaha.. aduyai. apa nak jadi dengan dunia ini
di malaysia ini. semuanya sudah tungang terbalik
menungang sana sini memancing dari hulu ke hilir
aku pelik hingga terfikir fikir.
ramai yang sudah terbalik.
tiada jalan patah balik.
hanya tahu maju hadapan.
tapi tiada hala tuju utk di tuju..

aku kuat aku hebat tidak mudah rapuh..
tidak gentar pada sesiapa sahaja.
aku berdiri menegakkan keadilan diri.
berjuang demi negara. negara tercinta satu malaysia.
malaysia tanah air ku. berbagai bangsa.
kita bersatu bersekutu menegakkan keamanan dunia.
tidak menilai dari segi agama dan bangsa.

keamanan kedamaian kegembiraan..

No comments:

Post a Comment